آغاز به کار جشنواره ملی شعر رضوی در کرمان همه چیز درباره سریال رخنه + بازیگران و خلاصه داستان جشن روز دختر در «باغ شادونه» دانلود آهنگ و ترانه با موضوع باران + متن «میشل یو» در «بلید رانر ۲۰۴۹» شباهت عجیب رضا عطاران با صدام حسین + عکس داستان «باستان» | کتاب‌فروشی قدیمی و تأثیرگذار شهر، امسال صدساله می‌شود انتشار ۲ کتاب آموزشی جدید در حوزه موسیقی ایرانی همه فن حریف | نگاهی به مهم‌ترین نقش‌آفرینی‌های رضا عطاران به مناسبت سالروز تولدش + تصاویر حافظ افسانه‌های خراسانی | درباره حمیدرضا خزاعی به مناسبت نخستین سال روز درگذشتش صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ برنامه‌های تلویزیون در «دهه کرامت» + زمان پخش ماجرای اعتصاب کارکنان در جشنواره کن ۲۰۲۴  فیلم‌های سینمایی تلویزیون در سومین هفته اردیبهشت (۲۰ و ۲۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳) + زمان پخش ویژه برنامه‌های رادیو در جشن میلاد حضرت‌معصومه (س) + زمان پخش «سپند امیرسلیمانی» ازدواج کرد + عکس جزئیات جدید از بازداشت متهم پرونده زهره فکور صبور در قهوه‌خانه فرد متهم به قتل «زهره فکور صبور» بازداشت شد
سرخط خبرها

حکایت پسر سوم و دو پسر دیگر

  • کد خبر: ۱۷۴۵۳۹
  • ۲۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۳
حکایت پسر سوم و دو پسر دیگر
در روزگاران قدیم در ایالت کَلیفرنیا تاجری زندگی می‌کرد که املاک و اموال بسیار داشت و صاحب تعدادی شرکت واردات و صادرات و صرافی و پاساژ بود.

در روزگاران قدیم در ایالت کَلیفرنیا تاجری زندگی می‌کرد که املاک و اموال بسیار داشت و صاحب تعدادی شرکت واردات و صادرات و صرافی و پاساژ بود. این تاجر یک روز وقتی حساب وکتاب روزانه اش را انجام داد، در قفسه سینه و گردنش درد احساس و متعاقب آن احساس تهوع کرد. وی نخست تصور کرد دچار درد معده شده است، اما وقتی درد به پایین فک وی رسید، دانست که در آستانه سکته قلبی است.

وی بلافاصله سه پسرش را به نزد خود خواند و گفت: پسران من، هنگام مرگ من فرا رسیده است. به شما وصیت می‌کنم هنگام خاک سپاری من مقداری پول روی تابوت من بگذارید. پسران گفتند: وا! چرا؟ مرد تاجر گفت: نپرسید، اما بدانید که این لحظه در سرنوشت شما نقش مهمی خواهد داشت. پسر‌ها قول دادند به وصیت پدر عمل کنند و از نزد وی رفتند.

مرد تاجر پس از رفتن پسران، وکیلش را فراخواند و گفت: من در طول حیاتم نفهمیدم از میان این سه پسر کدام یک شایستگی آن را دارد که جانشین من شود؛ اما اکنون که درحال مرگ هستم، فکری کرده ام.

وکیل پرسید: چه فکری؟ مرد تاجر گفت: به پسرانم وصیت کردم هنگام خاک سپاری مقداری پول روی تابوت من بگذارند. تو در آن لحظه مراقب آنان باش و کسی را که جنم بیشتری از خود نشان داد، به عنوان وارث املاک و دارایی‌های من انتخاب کن. ساعتی بعد تاجر دار فانی را وداع کرد و پسران وی همراه با سایر بستگان و آشنایان آماده مراسم خاک سپاری شدند. در لحظه خاک سپاری، پسر اول جلو رفت و ۱۰ هزار دلار روی تابوت متوفی گذاشت.

پس از او پسر دوم جلو رفت و ۲۰ هزار دلار روی تابوت متوفی گذاشت. پس از او پسر سوم جلو رفت و پول‌ها را از روی تابوت برداشت و یک چک ۱۰۰ هزار دلار روی تابوت متوفی گذاشت. وکیل متوفی، چون چنین دید، نزد پسر سوم رفت و گفت: چرا چنین کردی؟ پسر سوم گفت: هفتاد من، سی تو، صدایش را در نیاور. وکیل گفت: من درباره علت این کار سؤال کردم. پسر سوم گفت: ها، علت! اول اینکه همه گیری کرونا به پایان رسیده است، اما رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی همواره کار خوبی است و بر اساس آن، استفاده از اسکناس جالب نیست.

دوم اینکه همراه داشتن این مقدار پول نقد به صلاح مرحوم پدر نیست، به جایش ایشان می‌تواند هرگاه نیاز شد، چک را وصول کند. بدین ترتیب، وکیل متوفی فهمید آن پسری که به اندازه پدر و بیش از او جلب و ناکِس و پدرسوخته است، همین پسر سوم است و طبق وصیت متوفی، او را وارث دارایی‌های مرد تاجر کرد و کف دست دو پسر دیگر تف هم نینداخت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->